Streda24. apríl 2024, meniny má Juraj, zajtra Marek, Marko, Markus

PRIESKUM Koronavírus zmenil aj mediálne správanie ľudí: Televízie dosahujú svoje maximá

(Zdroj: Getty Images)

So vzrastajúcou intenzitou boja proti koronavírusu na Slovensku narastá konzumácia médií, a to najmä v prípade spravodajských kanálov. Vyplýva to z elektronického crosmediálneho merania médií adMeter prieskumnej agentúry Median Sk.

Akoinformoval Michal Mislovič z Median Sk, podľa merania postupne narastá čas strávený s elektronickými médiami. Z priemerne strávených šesť a pol hodín pred zavedením jednotlivých opatrení vzrástol čas s médiami medzi jednotlivými médiatypmi na viac ako sedem hodín denne. V nedeľu 15. marca dosiahol strávený čas s médiami svoje maximum, a to necelých sedem a pol hodiny.

Hlavným zdrojom nárastu je sledovanosť televízií s nedeľným maximom necelých päť hodín v porovnaní s bežnými tromi hodinami a 20 minútami denne (vrátane sledovanosti mimo domov). „Čas strávený s rádiami zatiaľ zostáva až na tradičné výkyvy v rámci týždňa nezmenený. V prípade času stráveného s internetom v posledných dňoch minulého týždňa môžeme sledovať kolísanie okolo obvyklej hodnoty dvoch hodín denne, s mobilnými aplikáciami to bolo dokopy takmer tri hodiny," uviedol Mislovič.

Televízie dosahujú svoje maximá

Bližší pohľad na jednotlivé televízie prezrádza, že s výnimkou volebného víkendu (29. februára) dosiahli na konci minulého týždňa maxima svoje sledovanosti Markíza, TV Joj, Jednotka a rovnako aj TA3. „V nedeľu 15.marca následne zaznamenali strmé nárasty predovšetkým Jednotka a TA3. Nadpriemerne trávili koncom minulého týždňa čas ľudia aj na weboch televízii Markíza a TV Joj," priblížil Mislovič.

Mislovič tiež uvádza, že jedným z hlavných dôvodov nárastu sledovanosti televízií je podľa očakávaní spravodajstvo, predovšetkým večerné relácie. Najväčšie nárasty zaznamenala TA3 (počas víkendu viac ako 400-percentný nárast v porovnaní s predchádzajúcim víkendom) a Jednotka s viac ako 70-percentným nárastom sledovanosti večerného spravodajstva.

Projekt adMeter je realizovaný na Slovensku a v Českej republike. Umožňuje sledovať ako celková populácia a jej rôzne cieľové skupiny sledujú televíziu, počúvajú rádia, surfujú na internete alebo využívajú mobilné aplikácie. Merania sa na Slovensku zúčastnilo 800 respondentov vo veku 12 až 69 rokov.

Viac o téme: TelevíziaKoronavírus
Nahlásiť chybu

Súvisiace články

Odporúčame

Mohlo by vás zaujímať

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Vo svete IT

Článkov: 9

Ďalšie zo Zoznamu