Hoci sa zdá, že tvorba animákov jednoducho musí prebiehať hladko, nie je to vždy tak. Aj príprava príbehov určených deťom so sebou nesie rozličné problémy. Od zložitých kresieb či prepracovaných kostýmov, cez zháňanie vhodných protagonistov až po rôzne obvinenia. Viete, s čím všetkým sa museli tvorcovia známych animákov popasovať?
Povinné lekcie potápania aobrovské akvárium
Inšpiráciu pre vznik obľúbeného animáku našiel režisér ascenárista Andrew Stanton, keď navštívil spolu so synom vodný svet. Aúzkostlivé lipnutie otca na Nemovi si vzal so svojho vzťahu so synom. Aby však tvorcovia dokázali lepšie zachytiť podvodný svet, učili sa potápať aneskôr šli sami korálové útesy preskúmať. Animátor Dylan Brown si skolegami musel zariadiť obrovské akvárium, aby dokázali presne zachytiť pohyb rýb.
Najmilšie filmové strašidlá: Obľúbili si ich deti aj dospelí
Obvinenie z rasizmu
Prípravy na Levieho kráľa začali dobre. Veď akoby aj nie, keď príbeh založený na Hamletovi už bol vymyslený, stačilo vytvoriť základnú animáciu adodať mu Disneyovský šmrnc. Nakoniec to však bolo zložitejšie. Keď film vyšiel, Disneyho štúdiá obviňovali zrasizmu, keďže do príbehu nezakomponovali žiadneho Afričana ani africké nárečové slová. Nepomohol ani argument, že takýto detský film o zvieratách ľudí nepotrebuje. Tvorcovia však do každého dielu, či už knižného alebo filmového, pridali africké príslovia či pesničky.
Tvorca, čo nevie písať
Obľúbený Príbeh hračiek tiež nevznikal jednoducho. Pre Johna Lasseter, šéfa tímu pracujúceho na príbehu, bol tento film režisérskym debutom. Pracoval aj na scenári, ktorý mu robil poriadne vrásky. Nakoniec sa zapísal na spisovateľský rýchlokurz - a podľa výsledku mu zjavne pomohol. Za svoj výkon na tomto filme dostal aj Oscara.
Detská fantázia bola kedysi kreslená: Spomínate si na legendárne animáky?
Nájsť fešáka je náročné
Ručne vyrábané rekvizity
Kopu ručne vyrobených rekvizít si vyžadovala tvorba rozprávky Škatuliaci. Vyrábali krabice ztvrdého plastu ale aj z olova, lepenky aj textilu. Jednoducho, škatuľové postavičky si vyžadovali aj napriek svojmu zanedbanému vzhľadu množstvo času aj pomocných rúk. Vsnímke bolo použitých dokopy viac ako 55 postavičiek aviac než 20 000 ručne vyrobených rekvizít.
Záporáci v animákoch: Spomeniete si ešte na Gargamela, Scara či Bluta?
Keď medveďa musí stvárniť zvukový režisér
Vrčať ako medveď nedokáže len tak hocikto. Pri tvorbe obľúbenej rozprávky Máša amedveď nemohli nájsť toho správneho umelca, ktorý by stvárnil medveďa Miška. Zvukový režisér sa už nemohol pozerať na to trápenie, tak sám zobral mikrofón aukázal, ako sa to má robiť. Vďaka tomu nakoniec aj našli, čo hľadali. Autorom zvukov, ktoré medveď Miško vydáva je až doteraz spomínaný zvukový režisér Boris Kutnevič.
Na jednu časť potrebovali pol roka
Poľská rozprávka, známa aj vnašich končinách, tiež nevznikala jednoducho. Včase tvorby animovaného seriálu Dobrodružstvá Lolka aBolka ešte neexistovala vyspelá počítačová technika, takže tvorcovia museli každú časť ručne kresliť na špeciálne fólie špeciálnymi farbami. Desať minút deja znamenalo nakresliť 5 až 7 tisíc obrázkov, čo zabralo aj pol roka času.