Štvrtok28. marec 2024, meniny má Soňa, zajtra Miroslav

Pobavia, motivujú aj dojmú: TOP reklamy, ktoré musíte vidieť!

TOP reklamy
TOP reklamy (Zdroj: Youtube)

Pre mnohých divákov je reklama len otravnou súčasťou väčšiny televízneho vysielania. Nadávame, keď film „v tom najlepšom“ preruší sled upútaviek, no nie vždy ide len o lacný pokus zaujať potenciálneho zákazníka. Tieto reklamy predstavujú vrchol marketingovej kreativity a málokoho nechajú chladným. Pozrite si výber najlepších videí, pri ktorým pojem „reklama“ naberá úplne nový rozmer.

Zaujímavé fakty o reklame

  • Podľa mnohých odborníkov je reklama najmocnejšou formou umenia.
  • Americké farmaceutické spoločnosti míňajú na reklamu dvakrát toľko peňazí, než koľko investujú do výskumu.
  • Ľadové kocky používané v reklamách na chladené nápoje sú v skutočnosti vyrobené nie z vody, ale priehľadnej umelej hmoty, aby sa počas natáčania neroztopili.
  • Náklady na výrobu reklám v celosvetovom meradle predstavujú približne 500 miliárd dolárov ročne, čo je v prepočte zhruba 381 242 851 696 eur.
  • 65-ročný Američan videl počas svojho života približne dva milióny reklám.
  • Hodiny prezentované v reklamách ukazujú poväčšine čas 10:10 z toho dôvodu, že ručičky spolu s názvom značky spolu vytvoria ilúziu usmiatej tváre.
  • Priemerné americké dieťa uvidí počas roka vyše 40 tisíc televíznych reklám, zhruba 100 denne. Spoločnosti sa snažia zacieliť reklamu tak, aby dieťa chcelo daný produkt vlastniť – podľa prieskumov rodičov poprosí približne deväťkrát, než mu ho kúpia.
  • Autori reklám vo svojich produktoch zväčša využívajú psychológiu. Apelujú na pud sebazáchovy, sexuálne potreby, sebavedomie, strach, autoritu a imitáciu.
  • Také jedlo, aké vidíme v reklamách, si v reštaurácii či inom stravovacom zariadení nikdy nekúpite. V reklamách je jedlo naštylizované do najatraktívnejšej možnej podoby, je teda špeciálne upravované školeným personálom.
  • Mnoho súčasných detí sleduje niektoré z médií, najmä televíziu a internet, až 7 hodín denne. Sú tak vystavené rekordnému pôsobeniu reklamy.
  • Podľa štúdií sa skeptické publikum najľahšie presviedča apelom na emócie, nie informácie.
  • Najväčšiu skupinu inzerentov tvoria spoločnosti predávajúce jedlo.
  • Inzerenti na Facebooku v roku 2011 minuli približne 3 049 942 813 eur.
  • McDonald´s bol po prvýkrát predstavený v roku 1963. Jeho maskot, šašo populárny najmä medzi malý deťmi, podľa advokátskej skupiny Corporate Accountability International spôsobil počas vyše 50-ročného pôsobenia medzi deťmi epidémiu chorôb súvisiacich s nesprávnym stravovaním sa.
  • Sex v reklamách nie je výdobytkom moderného marketingu. Už v roku 1800 boli portréty nahých žien používané v reklamách na tabak.

Medzi najlepších reklamných inzerentov nepochybne patria spoločnosti ako Coca-Cola, Heineken, Microsoft, McDonald´s a Nike, no často vedia prekvapiť aj pre mnohých neznáme značky. Nie vždy však u divákov boduje kreativita – niekedy stačí využiť známy film či populárnu tvár a úspech je zaručený. Obľúbeným reklamným motívom je aj asociácia s niečím príjemným, čo majú radi všetci... napríklad s Vianocami.

Vianočné prekvapenie aeroliniek WestJet

Vyše 5-minútove video zverejnila dopravná spoločnosť WestJet zhruba dva týždne pred minulými Vianocami. Dnes má už vyše 36 miliónov videní a ak k nim pridáte aj to svoje, pochopíte prečo.

Kompilácia najväčších žartov, aké kedy reklamné spoločnosti vymysleli

Humor, vtip či dobrá nálada patria k najčastejším prvkom obsiahnutým v reklamách. Ak si však firma vystrelí zo svojho (potenciálneho) zákazníka, ide nepochybne o veľký risk. Na druhej strane neexistuje zrejme nič lepšie, ako zapojiť do reklamy obyčajného, navyše nič netušiaceho človeka. Situácie, v ktorých sa ľudia v nasledujúcej kompilácii ocitli, sú miestami extrémne, no nemožno im uprieť kreativitu. Posúďte sami, oplatí sa pozrieť si ich.

Zakázaná reklama na Pepsi-Colu

To, že reklama je už na prvý pohľad odsúdená k úspechu, ešte neznamená, že slávu aj zožne. Dôkazom je zakázaná reklama na Pepsi-Colu, ktorá geniálnym spôsobom zasadila K.O. svojmu najväčšiemu konkurentovi, Coca-Cole. Bohužiaľ, do televízie sa nikdy nedostala. Pozrite si ju a zrejme aj vy uznáte, že opodstatnene.

Heineken: Champions League vs. koncert klasickej hudby

Aj v tejto reklame figurujú v hlavných úlohách nič netušiaci ľudia. Firma Heineken postavila pred ťažké rozhodnutie milujúcich partnerov či svedomitých zamestnancov a študentov, ktorí jednoducho nevedia – alebo nemôžu – povedať „nie“. Každý z nich miloval futbal a tešil sa na zápas Realu Madrid a AC Milána v Champions League. Čo však, ak za nimi prišli ich partnerky, učitelia či šéfovia s prosbou, aby sa zúčastnili koncertu klasickej hudby, ktorý sa mal odohrať práve zarovno s futbalovým zápasom? Vyhovieť znamenalo prepásť niečo jedinečné... z koncertu plného smutných tvárí sa ale napokon stalo niečo ešte úžasnejšie.

Microsoft poukazuje na silu a zmysel moderných technológií

Video, ktoré behom niekoľkých mesiacov videli takmer štyri milióny ľudí, si divákov získalo najmä dojímavým prevedením a silným posolstvom. Technologický gigant Microsoft vsadil na overený spôsob, ktorý určite chytí za srdce aj vás.

Evolúcia krásy v prevedení značky Dove

Zrejme najpodarenejšia reklama na kozmetiku je zaujímavá najmä tým, že sa ani ako reklama netvári. Naopak, krátky spot si až do samého konca neviete s populárnou značkou kozmetiky asociovať, a práve v tom tkvie sila tohto virálneho videa. Behom jednej noci sa Evolúcia krásy rozšírila aj do tých najodľahlejších kútov internetu pomocou sociálnych sietí. Dove odhaľuje tajomstvá „továrne na krásu“ a súčasne vyzdvihuje prirodzenosť všetkých žien.

Futbalová reklama od Nike v podaní Ronalda, Neymara a Hulka

Spoločnosť Nike sa venuje športovému oblečeniu a obuvi, aj ich reklamy sú preto nastavené podobným smerom. Aj keď má futbalové video s názvom Víťaz zostáva vyše štyri minúty, oplatí sa dopozerať až do konca. Fanúšikom sa predstavia hviezdy ťažkého kalibru – Rooney, Neymar, Ronaldo, Iniesta a ďalší, ba dokonca aj hrdina marvelovských komixov. Firma s populárnym mottom „Just do it!“ svojou troškou rozšírila zbierku takých reklám, ktoré si divák pozrie nie preto, že musí, ale preto, lebo chce.

Jean-Claude Van Damme vo virálnom hite s kamiónmi

Na vytvorenie dokonalej propagácie niekedy nepotrebujete ani úžasný, prepracovaný nápad, ani emócie, ba ani nákladné technické spracovanie. Posolstvo reklamy od Volva si zapamätá málokto, ale akčná hviezda Van Damme v hlavnej úlohe zaujme mnohých. Absurdná situácia, no aj úžasný výkon herca – tento mix vzbudil pozornosť miliónov ľudí, a ani Slovensko nebolo výnimkou.

Viete vôbec, kto som? Úžasná reklama pobaví každého

Ak si nemôžete dovoliť angažmán niektorej z celebrít, ešte nie je nič stratené. Nadčasová reklama novozélandskej lotérie je výborným príkladom toho, že jednoduchosť skĺbená s vtipnou myšlienkou môžu vytvoriť recept na niečo, čo dokáže divákov osloviť aj po 15 rokoch.

Paródia na známu videohru v podaní Coca-Coly

Zrejme každý hráč pozná kultovú sériu Grand Theft Auto, no videli ste aj túto úžasnú reklamu, ktorá akoby jej z oka vypadla? Aj keď video osloví predovšetkým fanúšikov už spomínanej videohry, jeho prevedenie a celková „charizma“ očarí všetkých.

Ďalšie reklamy, ktoré stoja za pozretie

  • Kde sa dvaja bijú, vyhráva Microsoft

  • Najsilnejšia myš na svete

  • Neodolateľný McDonald´s

  • Lieky niekedy nestačia

  • Reklama na kondómy, ktorá hovorí za všetko

  • Výber najlepších reklám založených na Hviezdnych vojnách

NAJ Coca-Cola reklamy

  • Červený kamión

  • Coca-Cola a oznámenie futbalového šampionátu

  • Továreň na šťastie

  • Krádež

NAJ Heineken reklamy

  • Odysea

  • Výmena

Viac o téme: TelevíziaReklamaCoca-ColaPepsi-ColaMicrosoftHeineken
Nahlásiť chybu

Súvisiace články

Odporúčame

Mohlo by vás zaujímať

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Vo svete IT

Článkov: 9

Ďalšie zo Zoznamu