Pobavia, motivujú aj dojmú: TOP reklamy, ktoré musíte vidieť!

TOP reklamy
03.09.2014ZaujímavostiPre mnohých divákov je reklama len otravnou súčasťou väčšiny televízneho vysielania. Nadávame, keď film „v tom najlepšom“ preruší sled upútaviek, no nie vždy ide len o lacný pokus zaujať potenciálneho zákazníka. Tieto reklamy predstavujú vrchol marketingovej kreativity a málokoho nechajú chladným. Pozrite si výber najlepších videí, pri ktorým pojem „reklama“ naberá úplne nový rozmer.
Zdieľaj na FacebookuPošli e-mailomDiskutuj

Zaujímavé fakty o reklame

  • Podľa mnohých odborníkov je reklama najmocnejšou formou umenia.
  • Americké farmaceutické spoločnosti míňajú na reklamu dvakrát toľko peňazí, než koľko investujú do výskumu.
  • Ľadové kocky používané v reklamách na chladené nápoje sú v skutočnosti vyrobené nie z vody, ale priehľadnej umelej hmoty, aby sa počas natáčania neroztopili.
  • Náklady na výrobu reklám v celosvetovom meradle predstavujú približne 500 miliárd dolárov ročne, čo je v prepočte zhruba 381 242 851 696 eur.
  • 65-ročný Američan videl počas svojho života približne dva milióny reklám.
  • Hodiny prezentované v reklamách ukazujú poväčšine čas 10:10 z toho dôvodu, že ručičky spolu s názvom značky spolu vytvoria ilúziu usmiatej tváre.
  • Priemerné americké dieťa uvidí počas roka vyše 40 tisíc televíznych reklám, zhruba 100 denne. Spoločnosti sa snažia zacieliť reklamu tak, aby dieťa chcelo daný produkt vlastniť – podľa prieskumov rodičov poprosí približne deväťkrát, než mu ho kúpia.
  • Autori reklám vo svojich produktoch zväčša využívajú psychológiu. Apelujú na pud sebazáchovy, sexuálne potreby, sebavedomie, strach, autoritu a imitáciu.
  • Také jedlo, aké vidíme v reklamách, si v reštaurácii či inom stravovacom zariadení nikdy nekúpite. V reklamách je jedlo naštylizované do najatraktívnejšej možnej podoby, je teda špeciálne upravované školeným personálom.
  • Mnoho súčasných detí sleduje niektoré z médií, najmä televíziu a internet, až 7 hodín denne. Sú tak vystavené rekordnému pôsobeniu reklamy.
  • Podľa štúdií sa skeptické publikum najľahšie presviedča apelom na emócie, nie informácie.
  • Najväčšiu skupinu inzerentov tvoria spoločnosti predávajúce jedlo.
  • Inzerenti na Facebooku v roku 2011 minuli približne 3 049 942 813 eur.
  • McDonald´s bol po prvýkrát predstavený v roku 1963. Jeho maskot, šašo populárny najmä medzi malý deťmi, podľa advokátskej skupiny Corporate Accountability International spôsobil počas vyše 50-ročného pôsobenia medzi deťmi epidémiu chorôb súvisiacich s nesprávnym stravovaním sa.
  • Sex v reklamách nie je výdobytkom moderného marketingu. Už v roku 1800 boli portréty nahých žien používané v reklamách na tabak.

Medzi najlepších reklamných inzerentov nepochybne patria spoločnosti ako Coca-Cola, Heineken, Microsoft, McDonald´s a Nike, no často vedia prekvapiť aj pre mnohých neznáme značky. Nie vždy však u divákov boduje kreativita – niekedy stačí využiť známy film či populárnu tvár a úspech je zaručený. Obľúbeným reklamným motívom je aj asociácia s niečím príjemným, čo majú radi všetci... napríklad s Vianocami.

Vianočné prekvapenie aeroliniek WestJet

Vyše 5-minútove video zverejnila dopravná spoločnosť WestJet zhruba dva týždne pred minulými Vianocami. Dnes má už vyše 36 miliónov videní a ak k nim pridáte aj to svoje, pochopíte prečo.

Kompilácia najväčších žartov, aké kedy reklamné spoločnosti vymysleli

Humor, vtip či dobrá nálada patria k najčastejším prvkom obsiahnutým v reklamách. Ak si však firma vystrelí zo svojho (potenciálneho) zákazníka, ide nepochybne o veľký risk. Na druhej strane neexistuje zrejme nič lepšie, ako zapojiť do reklamy obyčajného, navyše nič netušiaceho človeka. Situácie, v ktorých sa ľudia v nasledujúcej kompilácii ocitli, sú miestami extrémne, no nemožno im uprieť kreativitu. Posúďte sami, oplatí sa pozrieť si ich.

Zakázaná reklama na Pepsi-Colu

To, že reklama je už na prvý pohľad odsúdená k úspechu, ešte neznamená, že slávu aj zožne. Dôkazom je zakázaná reklama na Pepsi-Colu, ktorá geniálnym spôsobom zasadila K.O. svojmu najväčšiemu konkurentovi, Coca-Cole. Bohužiaľ, do televízie sa nikdy nedostala. Pozrite si ju a zrejme aj vy uznáte, že opodstatnene.

Heineken: Champions League vs. koncert klasickej hudby

Aj v tejto reklame figurujú v hlavných úlohách nič netušiaci ľudia. Firma Heineken postavila pred ťažké rozhodnutie milujúcich partnerov či svedomitých zamestnancov a študentov, ktorí jednoducho nevedia – alebo nemôžu – povedať „nie“. Každý z nich miloval futbal a tešil sa na zápas Realu Madrid a AC Milána v Champions League. Čo však, ak za nimi prišli ich partnerky, učitelia či šéfovia s prosbou, aby sa zúčastnili koncertu klasickej hudby, ktorý sa mal odohrať práve zarovno s futbalovým zápasom? Vyhovieť znamenalo prepásť niečo jedinečné... z koncertu plného smutných tvárí sa ale napokon stalo niečo ešte úžasnejšie.

Microsoft poukazuje na silu a zmysel moderných technológií

Video, ktoré behom niekoľkých mesiacov videli takmer štyri milióny ľudí, si divákov získalo najmä dojímavým prevedením a silným posolstvom. Technologický gigant Microsoft vsadil na overený spôsob, ktorý určite chytí za srdce aj vás.

Evolúcia krásy v prevedení značky Dove

Zrejme najpodarenejšia reklama na kozmetiku je zaujímavá najmä tým, že sa ani ako reklama netvári. Naopak, krátky spot si až do samého konca neviete s populárnou značkou kozmetiky asociovať, a práve v tom tkvie sila tohto virálneho videa. Behom jednej noci sa Evolúcia krásy rozšírila aj do tých najodľahlejších kútov internetu pomocou sociálnych sietí. Dove odhaľuje tajomstvá „továrne na krásu“ a súčasne vyzdvihuje prirodzenosť všetkých žien.

Futbalová reklama od Nike v podaní Ronalda, Neymara a Hulka

Spoločnosť Nike sa venuje športovému oblečeniu a obuvi, aj ich reklamy sú preto nastavené podobným smerom. Aj keď má futbalové video s názvom Víťaz zostáva vyše štyri minúty, oplatí sa dopozerať až do konca. Fanúšikom sa predstavia hviezdy ťažkého kalibru – Rooney, Neymar, Ronaldo, Iniesta a ďalší, ba dokonca aj hrdina marvelovských komixov. Firma s populárnym mottom „Just do it!“ svojou troškou rozšírila zbierku takých reklám, ktoré si divák pozrie nie preto, že musí, ale preto, lebo chce.

Jean-Claude Van Damme vo virálnom hite s kamiónmi

Na vytvorenie dokonalej propagácie niekedy nepotrebujete ani úžasný, prepracovaný nápad, ani emócie, ba ani nákladné technické spracovanie. Posolstvo reklamy od Volva si zapamätá málokto, ale akčná hviezda Van Damme v hlavnej úlohe zaujme mnohých. Absurdná situácia, no aj úžasný výkon herca – tento mix vzbudil pozornosť miliónov ľudí, a ani Slovensko nebolo výnimkou.

Viete vôbec, kto som? Úžasná reklama pobaví každého

Ak si nemôžete dovoliť angažmán niektorej z celebrít, ešte nie je nič stratené. Nadčasová reklama novozélandskej lotérie je výborným príkladom toho, že jednoduchosť skĺbená s vtipnou myšlienkou môžu vytvoriť recept na niečo, čo dokáže divákov osloviť aj po 15 rokoch.

Paródia na známu videohru v podaní Coca-Coly

Zrejme každý hráč pozná kultovú sériu Grand Theft Auto, no videli ste aj túto úžasnú reklamu, ktorá akoby jej z oka vypadla? Aj keď video osloví predovšetkým fanúšikov už spomínanej videohry, jeho prevedenie a celková „charizma“ očarí všetkých.

Ďalšie reklamy, ktoré stoja za pozretie

  • Kde sa dvaja bijú, vyhráva Microsoft

  • Najsilnejšia myš na svete

  • Neodolateľný McDonald´s

  • Lieky niekedy nestačia

  • Reklama na kondómy, ktorá hovorí za všetko

  • Výber najlepších reklám založených na Hviezdnych vojnách

NAJ Coca-Cola reklamy

  • Červený kamión

  • Coca-Cola a oznámenie futbalového šampionátu

  • Továreň na šťastie

  • Krádež

NAJ Heineken reklamy

  • Odysea

  • Výmena

Zdroj: telkac.sk  facts.randomhistory.com 

Foto: Youtube

Tagy: televízia reklama Coca-Cola Pepsi-Cola Microsoft Heineken

Zdieľaj na FacebookuPošli e-mailomDiskutuj

Viac podobných článkov