Čínska kinematografia v tieni komunizmu: Režim zavádza tvrdé opatrenia, toto čaká divákov

Ilustračné foto
15.02.2018ZaujímavostiČína plánuje vyčleniť 5 000 kín na premietanie propagandistických filmov. Návštevnosť plánuje podporiť skupinovými vstupenkami, zľavami a inou finančnou podporou.
Zdieľaj na FacebookuPošli e-mailomDiskutuj

Čína je po USA druhým najväčším filmovým trhom na svete. Zisky z predaja vstupeniek tam v minulom roku stúpli o 13,5 percenta na viac než 8,6 miliardy dolárov. Z toho 54 percent tvorili čínske filmy, pričom k najúspešnejším patril nacionalistický akčný triler známy pod anglickým názvom Wolf Warrior 2. Vládna komunistická strana sa snaží podporovať vznik ďalších snímok s vlasteneckou tématikou, pričom kontroluje scenáre i udeľovanie povolení na nakrúcanie.

V rámci Číny Wolf Warrior 2 zarobil gigantických 874 miliónov dolárov a stal sa tak najzárobkovejším čínskym filmom a druhou najzárobkovejšou snímkou v rámci jedného trhu. Prvenstvo v súčasnej dobe drží Star Wars: The Force Awakens so svojimi 936 miliónmi v Severnej Amerike. Ako jediný nehollywoodsky film sa zároveň druhý Wolf Warrior zaradil do zoznamu 100 celosvetovo najzárobkovejších snímiek všetkých čias. 

Zdroj: SITA 

Foto: pixabay.com

Tagy: Čína kinematografia propaganda

Zdieľaj na FacebookuPošli e-mailomDiskutuj

Viac podobných článkov