BRATISLAVA - Film HANY drzo, s nadhľadom a s cynickým humorom zobrazuje spoločnosť, ktorej čas preteká pomedzi prsty. Aj z tohto dôvodu sa tvorcovia rozhodli vyrozprávať dej filmu v neobvyklej forme – v jednom neprerušenom zábere. V kinách ho môžete vidieť od 31.júla.
Jiři, ktorý sa živí predajom drog, slečna, ktorá sa nedokáže rozísť sdlhoročným partnerom, pretože je jednoducho milí, básnik žijúci vo svojej romantickej ilúzii, starostlivé matky asnaživí otcovia. Ich osudy sa navzájom prepletajú, ale každý si pritom uchováva svoj vlastný svet, až kým ho nenaruší násilná pouličná vzbura.
Film HANY je výpoveďou mladej filmárskej generácie osúčasnej spoločnosti amladých ľuďoch. Pod snímkou je podpísaný scenárista arežisér Michal Samir, ktorý vyštudoval prestížnu Drama Centre vLondýne. Výber témy svojho debutu zdôvodnil: „Vlete 2011 pri pohľade na horiaci londýnsky autobus som pochopil, že sme na počiatku novej doby. Doby chaosu, neprehľadného strachu, ktorého pôvod nepoznáme. Vidíme len dôsledky – rozbité výklady, prevrátené autá, šatky okolo úst avlajky bez farieb. Nemôžem sa zbaviť pocitu, že jadro problému je vtom, že niektorí ľudia sa jednoducho nudia. Anuda vedie kotrávenosti akončí pri agresii.“
Film svýraznou vizuálnou stránkou zachytávajúci atmosféru nočného mesta vznikol vprodukcii Matěja Chlupáčka, ktorý len ako 18 ročný režíroval drámu Bez dotyku. OHANY povedal: „Film zachytáva generáciu, ktorá má všetky prostriedky ktomu sa realizovať anájsť sa, ale práve preto sa jej to darí zo všetkých generácií najmenej.“
Scenár kHANY bol písaný súmyslom natočiť film vjednom neprerušovanom zábere. Za kameru sa postavil slovenský kameraman Martin Žiaran, ktorý onatáčaní povedal: „Príbeh sa odohráva v reálnom čase, v jednej kaviarni a v jej blízkom okolí. Chceli sme túto reálnosť času i miesta nejakým spôsobom dodržať a podporiť. Natáčanie sme si rozdelili do troch natáčacích dní. Z toho vyplývalo, že sme museli denne natočiť tretinu filmu a vymyslieť šikovne nejaké miesta, kde by to šlo nastrihnúť. Vznikli nám tri cca polhodinové sekvencie, ktoré sme v postprodukcii napojili do jedného záberu.“