Ani rozprávky pre deti sa nevyhli problémom: Takto vznikali obľúbené animáky

Woody a Buzz z animovanej série Toy Story – Príbeh hračiek
03.03.2016ZaujímavostiHoci sa zdá, že tvorba animákov jednoducho musí prebiehať hladko, nie je to vždy tak. Aj príprava príbehov určených deťom so sebou nesie rozličné problémy. Od zložitých kresieb či prepracovaných kostýmov, cez zháňanie vhodných protagonistov až po rôzne obvinenia. Viete, s čím všetkým sa museli tvorcovia známych animákov popasovať?
Zdieľaj na FacebookuPošli e-mailomDiskutuj

Povinné lekcie potápania a obrovské akvárium

Inšpiráciu pre vznik obľúbeného animáku našiel režisér a scenárista Andrew Stanton, keď navštívil spolu so synom vodný svet. A úzkostlivé lipnutie otca na Nemovi si vzal so svojho vzťahu so synom. Aby však tvorcovia dokázali lepšie zachytiť podvodný svet, učili sa potápať a neskôr šli sami korálové útesy preskúmať. Animátor Dylan Brown si s kolegami musel zariadiť obrovské akvárium, aby dokázali presne zachytiť pohyb rýb.


Najmilšie filmové strašidlá: Obľúbili si ich deti aj dospelí


Obvinenie z rasizmu

Prípravy na Levieho kráľa začali dobre. Veď akoby aj nie, keď príbeh založený na Hamletovi už bol vymyslený, stačilo vytvoriť základnú animáciu a dodať mu Disneyovský šmrnc. Nakoniec to však bolo zložitejšie. Keď film vyšiel, Disneyho štúdiá obviňovali z rasizmu, keďže do príbehu nezakomponovali žiadneho Afričana ani africké nárečové slová. Nepomohol ani argument, že takýto detský film o zvieratách ľudí nepotrebuje. Tvorcovia však do každého dielu, či už knižného alebo filmového, pridali africké príslovia či pesničky.

Tvorca, čo nevie písať

Obľúbený Príbeh hračiek tiež nevznikal jednoducho. Pre Johna Lasseter, šéfa tímu pracujúceho na príbehu, bol tento film režisérskym debutom. Pracoval aj na scenári, ktorý mu robil poriadne vrásky. Nakoniec sa zapísal na spisovateľský rýchlokurz - a podľa výsledku mu zjavne pomohol. Za svoj výkon na tomto filme dostal aj Oscara.


Detská fantázia bola kedysi kreslená: Spomínate si na legendárne animáky?


Nájsť fešáka je náročné

Režisér Byron Howard sa pri rozprávke Na vlásku rozhodol, že vytvoria najväčšieho animovaného fešáka. Preto zvolal stretnutie, na ktoré všetky ženské členky štábu priniesli fotografie podľa nich krásnych mužov. Až z nich vytvorili Flynna, ako ho poznáme z filmu.

Ručne vyrábané rekvizity

Kopu ručne vyrobených rekvizít si vyžadovala tvorba rozprávky Škatuliaci. Vyrábali krabice z tvrdého plastu ale aj z olova, lepenky aj textilu. Jednoducho, škatuľové postavičky si vyžadovali aj napriek svojmu zanedbanému vzhľadu množstvo času aj pomocných rúk. V snímke bolo použitých dokopy viac ako 55 postavičiek a viac než 20 000 ručne vyrobených rekvizít.


Záporáci v animákoch: Spomeniete si ešte na Gargamela, Scara či Bluta?


Keď medveďa musí stvárniť zvukový režisér

Vrčať ako medveď nedokáže len tak hocikto. Pri tvorbe obľúbenej rozprávky Máša a medveď nemohli nájsť toho správneho umelca, ktorý by stvárnil medveďa Miška. Zvukový režisér sa už nemohol pozerať na to trápenie, tak sám zobral mikrofón a ukázal, ako sa to má robiť. Vďaka tomu nakoniec aj našli, čo hľadali. Autorom zvukov, ktoré medveď Miško vydáva je až doteraz spomínaný zvukový režisér Boris Kutnevič.

Na jednu časť potrebovali pol roka

Poľská rozprávka, známa aj v našich končinách, tiež nevznikala jednoducho. V čase tvorby animovaného seriálu Dobrodružstvá Lolka a Bolka ešte neexistovala vyspelá počítačová technika, takže tvorcovia museli každú časť ručne kresliť na špeciálne fólie špeciálnymi farbami. Desať minút deja znamenalo nakresliť 5 až 7 tisíc obrázkov, čo zabralo aj pol roka času.

Zdroj:  telkac.sk mb 

Foto: Disney, Pixar,

Tagy: Toy Story Hľadá sa Nemo Leví kráľ Lolek a Bolek

Zdieľaj na FacebookuPošli e-mailomDiskutuj

Viac podobných článkov