Už máte svojho favorita? Tieto filmy sa tento rok pobijú o najcennejšiu sošku Hollywoodu

Oscarové nominácie za najlepší film
28.02.2018ZaujímavostiOdovzdávanie cien Akadémie, ktoré sú známejšie aj ako Oscary, sú už skutočne za rohom. Priamy prenos budú môcť ľudia po celom svete sledovať už v noci z nedele na pondelok.
Zdieľaj na FacebookuPošli e-mailomDiskutuj

My sme sa vám preto rozhodli predstaviť deväť snímok, ktoré ašpirujú na zisk najcennejšej kategórie, a to konkrétne najlepší celovečerný film. Pozrite si s nami favoritov a nezabudnite sa v komentároch podeliť o svoj tip na víťaza. My ešte dodáme, že filmy sú zoradené abecedne a nijako neodrážajú náš názor. 

Call Me by Your Name

Film bol natočený na motívy rovnomennej knižnej predlohy od spisovateľa Andrého Acimana, jeho príbeh je zasadený do osemdesiatych rokov 20. storočia a sústredí sa na dospievajúceho, 17-ročného chlapca menom Elio (Timothée Chalamet), ktorý so svojou rodinou trávi leto vo veľkej vile na severe Talianska. Mladíkov pokojný život však naberie celkom nečakaný smer, keď sa k nim pripojí šarmantný americký študent Oliver (Armie Hammer). Ten pracuje s Eliovým otcom na projekte o grécko-rímskom umení a zároveň si dosýta užíva slobodu aj krásu tamojšieho prostredia. No a Elio si časom začne užívať práve Oliverovu spoločnosť. Zakázaný vzťah plný vášne však so sebou prináša aj veľké prekážky a sklamania.

Darkest Hour

Snímka The Darkest Hour (Najtemnejšia hodina) nám vyrozpráva príbeh o slávnom politikovi Winstonovi Churchillovi, ktorého stvárnil Gary Oldman. Ten bol krátko po svojom nástupe podrobený skúške, keďže mal čo dočinenia nielen s hrozivým Hitlerom a okolitým zničeným svetom, ale aj s vlastnou stranou či skeptickým kráľom. Musel tak zabojovať za svoje ideály a slobodu národa na sklonku nemeckej invázie, a práve to je dôvod, prečo si ho svet zapamätal. Réžiu má na starosti talentovaný Joe Wright (Anna Karenina, Pride & Prejudice, Black Mirror).

Dunkirk

Dunkirk je francúzske mestečko na severe krajiny, ktoré bolo počas vojny evakuované v rozmedzí 8-9 dní a zachránilo sa vtedy takmer 340-tisíc belgických, francúzskych a britských vojakov. Akcia prebiehala takmer bez prestávky, pričom v prvý deň sa evakuovalo len niečo cez 7-tisíc vojakov. Na pomoc boli zavolané všetky druhy lodí, či už išlo o výletné, rybárske či ako-tak pozliepané kúsky plávajúce na vode. Zachrániť sa chcel každý. Vojaci boli totiž obkľúčení nemeckou armádou, ktorá by ich inak s najväčšou pravdepodobnosťou zmasakrovala. Film režisérsky zastrešil jeden z najpopulárnejších tvorcov súčasnosti, Christopher Nolan. 

Get Out

Čo na tom, že Rose (Allison Williams) je biela ako stena a Chris (Daniel Kaluuya) čierny ako noc? Žijeme predsa v 21. storočí, keď je boj proti rasovej neznášanlivosti už dávno dobojovaný, a na zmiešané páry sa cez prsty nepozeráme. Minimálne Roseini rodičia Missy a Dean sú na Chrisa od prvého momentu nesmierne milí. Vadí im snáď len to, že si priateľ ich dcéry občas zapáli, ale to s farbou kože predsa nesúvisí.

Nominácie na Oscara sú známe: Boduje snímka mexického režiséra

Psychologička Missy dokonca Chrisovi ponúkne, že ho jeho zlozvyku zbaví pomocou hypnózy. Bol by to raj na Zemi, keby sa dvaja miestni zamestnanci čiernej pleti nesprávali tak zvláštne. A keby sa zvláštne neprejavoval aj ďalší muž čiernej pleti, ktorý behom víkendu dorazí na návštevu. Náznakov, že všetko nie je úplne v poriadku, postupne pribúda, a Chris sa rozhodne vziať nohy na ramená. To, čo nasleduje, prekoná aj najtemnejšie nočné mory.

Lady Bird

Keby ste si chceli Christine (Saoirse Ronan) zaškatuľkovať, zaradili by ste ju medzi rebelky. Nie je nejako zvlášť pekná a tvár plnú vyrážok maskuje ružovými vlasmi. Nie je ani nejako zvlášť múdra a tento deficit vyrovnáva tvrdením, že má umelecké sklony. Asi najzaujímavejšie je na nej to, že ako symbol vzdoru odmieta svoje krstné meno, sama si hovorí Lady Bird a chce, aby ju tak oslovovali aj všetci ostatní.

Kritici z New Yorku oznámili svojich víťazov: Najlepším filmom roka je komédia Lady Bird

Keď sa s ňou stretneme prvýkrát, zažijeme jej brutálnu hádku s matkou, po ktorej naštvane vystúpi z auta. Idúceho. A pritom je táto večne nahnevaná puberťáčka so zlomenou rukou (následok vyššie uvedeného incidentu) v skutočnosti citlivá duša, ktorá by sa len chcela správne zamilovať a nájsť zmysel života, a je nervózna z toho, že sa jej ani jedno zatiaľ príliš nedarí.

Phantom Thread

Mať šaty od návrhára Reynoldsa Woodcocka (Daniel Day-Lewis) v dynamickej ére povojnového Londýna znamenalo určitú prestíž. Dáma musela mať dostatok peňazí, patričný rodokmeň a zodpovedajúcu výchovu, aby mohla vyraziť na večierok v jeho modeloch, ktoré boli vždy unikátne. Status génia si ale vyberal svoju daň v podobe Woodcockovej totálnej emocionálnej prázdnoty. Odtrhnutý od reality všedného dňa, lebo o všetko praktické sa starala jeho sestra (Lesley Manville), staval všetky ženy na úroveň krajčírskych panien.

Žiarivá kariéra skončila: Oscarový Daniel Day-Lewis odchádza do hereckého dôchodku

Mal síce vždy nejakú milenku či múzu, ale stačilo, aby si ráno pri raňajkách trochu hlasnejšie natierala hrianku maslom a už ju vystrnadil z jeho života. Keď v kaviarni v zapadnutom prístavnom mestečku objavil Reynolds hanblivú servírku Almu (Vicky Krieps) a rozhodol sa jej ponúknuť momentálne voľné miesto po svojom boku, netušil, s čím sa zahráva. Táto zdanlivo neškodná submisívna bytosť totiž rýchlo pochopila pravidlá hry a rozhodla sa aktívne bojovať za to, aby neskončila ako jej predchodkyňa.

The Post

Keď vláda klame, noviny sa musia postaviť na stranu pravdy. The Post: Aféra v Pentagone je napínavou drámou z prostredia najvyšších politických kruhov USA. Rozpráva skutočný príbeh Kay Grahamovej (Meryl Streep), vydavateľky The Washington Post, a jej vedúceho redaktora Bena Bradleeho (Tom Hanks), ktorí sa pustia do boja s vládnou mašinériou. Chcú zverejniť exkluzívny materiál odhaľujúci fakty, ktoré americká vláda pred verejnosťou ukrývala takmer tri desaťročia. V nerovnom súboji obaja riskujú nielen svoje kariéry, ale aj osobnú slobodu, aby pomohli vyniesť na svetlo dlho utajovanú pravdu o tzv. Pentagon Papers.

The Shape of Water

V utajovanom americkom vládnom laboratóriu prebiehajú experimenty s podivuhodným obojživelným monštrom nájdeným v Amazónii. Vie sa o ňom veľmi málo – domorodci ho uctievali ako boha, môže dýchať na vzduchu aj pod vodou, podobá sa človeku a je považovaný za nebezpečného tvora. V laboratóriu ho väzní a bezohľadne skúma ambiciózny vládny agent Richard Strickland (Michael Shannon). Zaobchádza s ním skôr ako s biologickým materiálom než ako so živou bytosťou. Svojím experimentovaním neberie ohľad na to, či objekt skúmania zostane nažive alebo nie. V rovnakom laboratóriu pracuje nemá upratovačka Elisa (Sally Hawkins) a keď sa náhodou stretne s uväzneným stvorením, dokáže s ním nadviazať komunikáciu, ku ktorej nie je treba žiadnych slov. Stačia im gestá a emócie.

Snímka Podoba vody si odniesla ďalšie ocenenia: VIDEO Siahne si režisér del Toro na Oscara?

Elisa ho nevníma ako nebezpečného netvora, cíti predovšetkým jeho strašnú osamelosť. Je to aj tým, že táto záhadná bytosť má jednu základnú podobu vody. Ako voda prijíma tvar nádoby, tak aj tento vodný tvor prijíma vlastnosti každého, s kým sa stretáva, a odráža tak jeho agresivitu aj osamelosť alebo bezpodmienečnú lásku. Vďaka tomu sa medzi ním a vnímavou Elisou vytvorí silné puto. V okamihu, keď hrozia ďalšie brutálne pokusy, Elisa pochopí, že je čas na spoločný útek.

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

 Herecký koncert Frances McDormand v role Mildred Hayesovej, rozvedenej matky žijúcej so svojím synom na okraji vzdialeného mestečka. Kedysi mala aj dcéru, ktorú však niekto znásilnil a zavraždil na horskom chodníku neďaleko domova. Frustrovaná slimačím tempom vyšetrovania sa Mildred rozhodne prenajať si tri chátrajúce bilbordy za mestom, na ktorých verejne obviní váženého miestneho šerifa z neschopnosti. Keď sa do veci vloží jeho zástupca, nezrelý mamičkin miláčik so sklonmi k násiliu, vojna medzi Mildred a poriadkovými orgánmi mesta Ebbing sa len vyhrotí.

Ako deti sme ich proste milovali: Na týchto seriáloch sme vyrástli

Hoci sa film venuje témam ako žiaľ, hnev, pomsta a násilie, je zároveň výnimočne vtipný, predovšetkým vďaka Mildredinej tvrdohlavosti a schopnosti ponížiť človeka svojím extrémne podrezaným jazykom.V tom jej pomáha celková atmosféra malomesta plného farbistých postáv: rasistický poliš, priateľský krpáň, chytrý reklamný agent a miestna krásavica, ktorá je taká hlúpa, že nerozozná obranu od obrny.

Zdroj: telkáč 

Foto: Telkáč koláž, Video: YouTube/ItaFilm, CinemArt SK, MovieClips

Tagy: Oscar Academy Awards

Zdieľaj na FacebookuPošli e-mailomDiskutuj

Viac podobných článkov